BAUHAUS Case - Precis Digital

BAUHAUS


ROPO - Research Online/Purchase Offline

Analyse af hvordan markedsføring på nettet påvirker salg i fysiske butikker

Baggrund

Precis Digital har siden 2013 administreret BAUHAUS’ søgeannoncering med Google AdWords. Det er blevet en af de vigtigste omsætningskanaler i selskabets webshop. I Sverige har BAUHAUS en landsdækkende tilstedeværelse i form af fysiske butikker, og det gav derfor mening at antage at AdWords-annoncerne også bidrog til salg ”offline” i disse butikker. En sådan brugeradfærd kunne betyde at værdien af AdWords-annoncerne blev undervurderet, og at kanalen derfor ikke blev optimeret korrekt. Ved at undersøge eksistensen og størrelsen af denne ROPO-effekt, gav Precis Digital BAUHAUS bedre forståelse for værdien af AdWords. Selskabet kunne nu tage bedre beslutninger angående budgetallokering og optimering, hvilket i sidste ende skabte bedre resultater og en styrket konkurrenceevne.

Analyse og resultater

ROPO-analysen inkluderede 8 produktgrupper og 12 fysiske butikker, inddelt i én kontrolgruppe og én testgruppe. Precis Digital rettede udvidet og mere intens søgeannoncering mod testgruppens forskellige geografiske områder, mens allerede aktive annoncer forblev uændrede i kontrolgruppen. Analysen viste med statistisk signifikans en betydelig stigning i andelen af betalende kunder i testgruppen, og dermed var ROPO-effekten et faktum. Baseret på dette, anbefalede Precis Digital en strategi med ny og større budgetallokering og justerede ROI-mål i Google AdWords.

Succesfaktorer:

  • Veldefinerede mål oprettet med et grundigt framework for analysen og senere for implementeringen.
  • En sofistikeret researchmetode isolerede analysen fra tilfældige faktorer og leverede overbevisende resultater.
  • Et generøst annonceringsbudget gjorde det muligt at udføre en hurtig og enkel dataindsamlingsperiode.

DON'T BE A STRANGER

Tak skal du have!

Vi kontakter dig snart!

Meddelelse blev ikke leveret

Der var et problem med at sende din meddelelse. Prøv venligst igen senere!