Tradera Case - Google Analytics & Webanalyse

Tradera


Google Analytics & Webanalyse

KONTINUERLIGT ARBEJDE MED WEBBANALYSE

BAGGRUND

Tradera er Nordens største online markedsplads med millioner af besøgende hver måned. Her kan du købe og sælge næsten alt mellem himmel og jord – enten via auktion eller til en fast pris.

Tradera har siden 2012 med samarbejdet Precis Digital for at strømline arbejdet med Google Analytics, samt for at udføre avancerede analyser og designe en skræddersyet attribueringsmodel.

RESULTATER

Quality Insurance – Vi begyndte med at sikre, at alle data, der samles i Google Analytics var korrekte. Det betød, at vi  gennemgik alle oprindelige implementationer ned i mindste detalje og herefter justerede de fundne fejl, alt sammen for at øge datakvaliteten. Eftersom Tradera tilbyder en auktionsbaseret service er evnen til at forstå data for auktioner, markedsførings indsats og websidens brugere altafgørende for succes.

Advanced Tracking Setup – Da datakvaliteten var sikret, udvidede vi de oprindelige implementeringer i Google Analytics med yderligere sporing og avanceret funktionalitet. Samtidig blev programmets potentiale rullet ud for flere interessenter i organisationen end tidligere. Dette betyder at Tradera nu kan tilgå data, der tidligere ikke eksisterede, hvilket har skubbet virksomheden imod  en endnu større grad af at være fuldstændig datadrevet.

Custom Attribution – Sideløbende med udviklingsarbejdet for Tradera, har Precis Digital hjulpet med avancerede, statistiske analyser af data i en række forskellige projekter. Et af de vigtigste projekter var udformningen af ​​en skræddersyet attribueringsmodel, hvilket har gjort det muligt at optimere og forbedre fordeling af Traderas investeringerne i markedsføring.

SUCCESFAKTORER

  • Det kontinuerlige arbejde med avanceret sporing har betydet, at vi hele tiden har været på forkant med den analytiske tilgang. Data, der ikke eksisterede tidligere, er gjort tilgængelig gennem implementering af ekstra sporing, hvilket har gjort det muligt konstant at udvikle og skubbe grænsen for, hvad der er muligt med webanalyse.
  • Et centralt mål har været uddannelse og forankring af webanalysens kapaciteter og metoder gennem oplæg til de forskellige afdelinger i Tradera. Dette har betydet, at forskellige dele af organisationen nu har en markant større forståelse for virksomhedens fælles data.

DON'T BE A STRANGER

Tak skal du have!

Vi kontakter dig snart!

Meddelelse blev ikke leveret

Der var et problem med at sende din meddelelse. Prøv venligst igen senere!