Tradera Case - Precis Digital

Tradera Premium


Avanceret analyse med Google Analytics Premium

Avanceret analyse med Google Analytics Premium

Baggrund

Tradera er den største netbaserede salgsplatform i Norden. En platform hvor de over 2 millioner brugere kan sælge eller købe næsten hvad som helst – ved auktion eller til en pris fastsat af sælger. Precis Digital har siden 2012 arbejdet sammen med Tradera for at organisere arbejdet med Google Analytics Premium via Google Tag Manager. Ydermere har Precis Digital hjulpet Tradera til at opnå fuldt udbytte af Google Analytics Premium og eksportfunktionen til BigQuery ved avancerede analyser af særligt store datasæt.

Resultater

  • En fuldstændig overgang til ”tag management” med Google Tag Manager, har gjort det muligt at publicere tags meget hurtigere end tidligere, hvilket har gavnet både markedsføringsteamet og produktionsteamet. Centralt administrerede tags har øget frekvensen af publicering af nye tags, effektiviteten generelt og skærpet sikkerheden for Tradera betydeligt.
  • Implementeringen af User-ID tracking i Google Analytics har gjort det muligt for Tradera og Precis Digital at foretage ”cross-device”-analyser. Tradera kan nu analysere brugerinteraktioner kontinuerligt på tværs af alle platforme. Enhanced tracking har resulteret i en bedre forståelse af brugernes interaktioner med de forskellige platforme og hvordan flere handlinger på forskellige enheder har hver deres rolle i købsprocessen. Med denne indsigt kan Tradera kortlægge brugersegmenter der endnu ikke bruger alle platforme, en indsigt der har været utrolig vigtig for justeringen og igangsættelsen af nye markedsføringstiltag.
  • Funktionen der gør det muligt at eksportere rå data til Google BigQuery blev implementeret for at få bedre analysemuligheder. Det har medført en langt højere analytisk effektivitet i datainteraktionen mellem flere store datasæt. En vigtig del af dette projekt var interaktionen med Traderas BI-system, hvilket sikrede et stærkt link mellem salgsdata og data fra online markedsføringsaktiviteter.

Succesfaktorer

  • Udrulningen af Google Tag Manager medførte øget fleksibilitet og bragte Tradera endnu nærmere deres mål om at arbejde mere agilt med webanalyse.
  • En tidlig implementering af bruger-id-sporing (user-ID tracking) var yderst vigtigt for analysen af brugerinteraktioner på tværs af enheder de mere komplekse købsprocesser.
  • Målet om at nå øget produktivitet var afhængig af god forbindelse mellem data fra Google Alaytics og Traderas BI-system. Det eliminerede friktion i analyseprocessen og resulterede i et meget bedre overblik over virksomhedens mange facetter.

Robin Ahrnell, Online Marketing Manager, Tradera

Ved udgangen af 2012 forstod vi, at vi behøvede hjælp til at implementere korrekt sporing på Tradera. Precis Digital havde det rigtige mindset samt den tekniske ekspertise det krævede, at hjælpe vores udviklere sætte Google Analytics op i vores komplekse produkt på så kort tid.

DON'T BE A STRANGER

Tak skal du have!

Vi kontakter dig snart!

Meddelelse blev ikke leveret

Der var et problem med at sende din meddelelse. Prøv venligst igen senere!